divendres, 5 de juny del 2015

Per l'hora del cafetó...CUPCAKES DE XOCOLATA I BAILEY'S

Avui us porto una entrada per quan estem fent el cafetó després de dinar, aquella estoneta de sobretaula que a mi, personalment, m'agrada tant...el moment de la copeta dolça...- potser hauré d'investigar unes postres d'orujo el pròxim cop!! ;) -

A través del facebook de Megasilvita, vaig descobrir aquesta recepta d'una companya seva del bloc Con Aroma de Vainilla. Jo no l'havia vist mai, però ara que l'he xafardejat fa mooooolt bona pinta!! 
Quins descobriments estic fent últimament!!!! (un dia us hauré de fer una bona llista de blocs moooolt interessants que estic descobrint darrerament, tinc el cap ple d'idees!!! :o)

Així que prepareu els cafetons que aqui va la recepta d'avui...CUPCAKES DE XOCOLATA AMB BAILEY'S!!! Mmmmmmm...
(IMPORTANT: penseu que la crema de xocolata i Bailey's l'heu de preparar el dia abans perquè ha de reposar a la nevera!!)





CUPCAKES DE XOCOLATA AMB BAILEY'S
(Recepta del bloc Con Aroma de Vainilla)

Ingredients per la massa:
125g mantega a temperatura ambient
225g sucre
2 ous
1 cullerada pasta de vainilla
230g farina
50g cacao en pols sense sucre
2 culleradetes llevat en pols
125ml llet

Passos a seguir:
Precalentem el forn a 160º i preparem el motlle amb les càpsules que triem.
Tamisem la farina, el cacau i la llevadura i reservem.
Batem la mantega amb el sucre a velocitat mitja-alta fins que la massa emblanqueixi i es tori esponjosa (jo aquest punt és el que em costa més personalment, o sigui que ho faig totalment a ull...).
Afegim els ous un a un, i seguidament la vainilla. Seguim batent.
Baixem la velocitat al mínim i afegirem els ingredients secs alternant-los amb la llet. Quan ho hàgim afegit tot i estigui tot integrat, pararem.
Repartim la massa omplint 2/3 de les càpsules (jo utilitzo una cullera de gelat, és la mida ideal!).
Enfornem durant uns 20 minuts fins que punxem amb l'escuradents i surti sec.
Els traiem del forn i els deixem refredar sobre una reixa.

(El Marc sempre els vol provar en aquest punt, quan son calents, i ja li van semblar espectaculars....imagineu quan li vaig posar la crema de xocolata!!!!)

Ingredients per la crema de xocolata:
500g xocolata negra
250g nata per muntar (aquí vaig tenir el dubte de si eren g o ml, però com q a la recepta original posava g, jo així ho vaig fer)
90ml Bailey's a temperatura ambient

Passos a seguir:
IMP! Recordeu que la crema la prepararem el dia anterior perquè agafi la consistència adequada per decorar els cupcakes!!!
Desfem la xocolata al microones amb intervals de 30 segons o 1 minut com a molt. Molt de compte que no es cremi. Cada vegada el traurem i el remenarem.
En una cassola, posarem la nata al foc fins que comenci a bullir (no poseu el foc molt alt perquè va molt ràpid i llavors vessa per tot arreu! Ho dic per experiència... :( )
Barregem la nata i la xocolata fins a estar ben integrats.
A continuació, afegim el Bailey's i deixem reposar-ho al bol fins l'endemà.
L'endemà batem la massa amb unes varilles, fins que quedi cremós i es pugui utilitzar per decorar les cupcakes.
Decorem amb la boquilla, jo vaig utilitzar la 1M que és la clàssica per excel·lència!!
També vaig espraiar-la amb una esprai daurat per donar-li un toc de color del Bailey's.



Ja veureu que el regust a Bailey's de la crema dóna un gust molt bo a tot el conjunt, i si, a més a més, sou amants de la xocolata negra....ja ho teniu tot!! :P

Vinga, a provar-ho i a veure que us semblen!!!



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Amb l'opció de "nom i URL" podeu posar el vostre nom i deixeu en blanc el URL, així sabré com us dieu!! Gràcies pels vostres comentaris!!